CopyCamp
PrawoKultury.pl
Podziel się na Facebooku Podziel się na Twitterze
  • Co?
  • Gdzie?
  • Kto?
  • Program
  • Poprzednie edycje
  • Kontakt
  • FAQ
  • en
Zgłoś wystąpienie Rejestracja
Konrad Gliściński – Wszystkie prawa zastrzeżone
Książka:
Konrad Gliściński – Wszystkie prawa zastrzeżone
Kup na PrawoKultury.pl

Organizatorzy

Partnerzy strategiczni

CopyCamp 2018: program wystąpień

Dzień 1 (5 października 2018 r.)

11:00-13:00 równoległe warsztaty

  • Ochrona wzornictwa, co można chronić, co warto chronić i w jaki sposób (Elżbieta Dobosz, Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej)
  • Projekt: Upiór – wprowadzenie i warsztaty dla twórców gier (Łukasz Kozak i Krzysztof Siewicz)
  • Utrwalanie świadomości prawa autorskiego przez wykorzystanie gier w edukacji – warsztat w jęz. angielskim (Jane Secker i Chris Morrison)

13:00-13:30 rejestracja uczestników

13:30-15:00 otwarcie konferencji – panel dyskusyjny

Robert Ashcroft (PRS for Music)
Marek Kościkiewicz (artysta i producent)
Anders Lassen (GESAC)
Jarosław Lipszyc (Fundacja Nowoczesna Polska)
Rafał Masny (Abstra)
Marcin Olender (Google)
Jane Secker (City, University of London)

Moderator: Krzysztof Siewicz (Fundacja Nowoczesna Polska)

15:00-15:30 przerwa kawowa

15:30-17:15 I sesja prezentacji

Will Slauter
Wiadomości i prawo kopiowania: historyczna perspektywa obecnych debat

Astor Nummelin Carlberg
Wstępna sekcja dyrektywy UE o prawie autorskim: jak to się stało?

Anna Desponds
#NoweNarracje #StareZasady – uwagi o pracy artystów w przestrzeni cyfrowej

Bernd Justin Jütte
Reforma prawa autorskiego oparta nie tylko o empiryczne dowody

Aleksandra Przegalińska
Przejrzystość interakcji ludzi z botami

Ula Furgał
Nowe prawo dla wydawców prasy: w poszukiwaniu narracji

Joanna Radziszewska
Dozwolony użytek edukacyjny w świetle reformy prawa autorskiego w UE – rzeczywistość i oczekiwania

17:15-17:45 przerwa kawowa

17:45-19:15 II sesja prezentacji

Jane Secker, Chris Morrison
Utrwalanie świadomości prawa autorskiego w praktykach instytucjonalnych: teoria, praktyka i zabawa

Zofia Dziurawiec
Projekt podręcznika do prawa autorskiego dla studentów uczelni artystycznych

Jacek Staniszewski
Widzieć więcej. Wychowawcza rola zasobów archiwalnych w edukacji

Paulina Szczucińska
Wolne podręczniki. Bez haczyków

Włodzimierz Gogołek
Rafinacja Big Data. Nowe źródło informacji

Plamena Popova
Dzielenie się metadanymi: licencje i polityki

19:15 zamknięcie I dnia konferencji

Dzień 2 (6 października 2018 r.)

11:00-13:00 równoległe warsztaty

  • Regulacje prawne dotyczące wykorzystania materiałów zdigitalizowanych (Ksenia Kakareko, Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny)
  • Autor: projektant / prawo autorskie dla projektantów (Krzysztof Siewicz)
  • Spory o pieniądze w branżach IP-driven (Agnieszka Sztoldman, Aleksandra Burda, SMM Legal)

13:00-13:30 rejestracja uczestników

13:30-15:00 I sesja prezentacji

Natalia Dulkowska
Sprzeciw wobec naruszeń praw własności przemysłowej – nowa świadomość społeczno-prawna czy skutek narastających strat ekonomicznych?

Brigitte Vézina
Ograniczanie zawłaszczania kultury w przemyśle mody. Czy prawo autorskie jest rozwiązaniem?

Viola Kuś, Monika Boruta-Żywiczyńska
Twarz zależności

Weronika Bednarska, Maryla Bywalec
Funarty – czy mają swoje prawa w Internecie? I o co w ogóle chodzi ich rysownikom?

Kamil Bechta
Zapach prawa. Granice ochrony prawnoautorskiej na tle orzecznictwa europejskiego

Zuzanna Janin
Szaleństwo Majki Skowron vs Majka z Filmu czyli z telewizji do galerii. Serial telewizyjny jako wideo-instalacja found-footage w galerii sztuki wspólczesnej.

15:00-15:30 przerwa kawowa

15:30-17:15 II sesja prezentacji

Eleonora Rosati
Sądowe zabezpieczenia IP wobec pośredników w UE: 5 zasad i trochę wątpliwości

Zsófia Lehóczki
Przeciwdziałanie „luce wartości” przez prawo krajowe? To czasem działa!

Stephen Wyber
Rozszerzony zbiorowy zarząd: ważny nie tylko dla bibliotek

Beata Sobkow
Regulacja treści w internecie: rozsupływanie splątanej sieci praw o odpowiedzialności pośredników

Ewa Radomska
Polskie dyskursy na temat prawa autorskiego – „solidarność w sieci” czy „populizm prawnoautorski”?

Natalia Mileszyk
Reforma prawa autorskiego – czego brakuje?

Burak Özgen
Łańcuch wartości: problem sprawiedliwości w Internecie i dlaczego powinniśmy to naprawić

17:15-17:45 przerwa kawowa

17:45-18:45 III sesja prezentacji

Wojciech Hardy
„Brak potwierdzenia związku” to nie „potwierdzenie braku związku” – parę słów o błędnej interpretacji „ukrytego” raportu EU w mediach.

Monika Osmańska
Model eksploatacji utworów osieroconych w polskim prawie autorskim. Refleksje powdrożeniowe

Konrad Gliściński
Dozwolony użytek – ograniczenie praw autorskich lub ochrona interesów użytkowników

Luca Guidobaldi
Wdrożenie „dyrektywy Barniera” we Włoszech: koniec ery monopolu, początki nowego rynku oraz wyzwania zarządzania i kontroli praw muzycznych w czasach cyfrowych

Dorota Kutyła
Pieniądz i twórca

18:45-19:00 przerwa kawowa

19:00-19:45 IV sesja prezentacji

Aleksandra Drożdż
Realistyczne oczekiwania. Czy blockchain może przeobrazić branżę kreatywną?

Tomasz Palak
Szanse i zagrożenia wykorzystania blockchain w prawie autorskim

Sebastian Zdrojewski
Blockchain i prawo autorskie: czy technologia to rozwiązanie?

Magdalena Krawczyk, Kuba Gąsiorowski
Ochrona metod biznesowych – wykluczyć czy dopuścić na stulecie polskiego prawa?

19:45 zamknięcie konferencji

Podziel się na Facebooku Podziel się na Twitterze

Fundacja Nowoczesna Polska

ul. Marszałkowska 84/92 lok. 125
00-514 Warszawa
tel: +48 22 621 30 17
e-mail: fundacja@nowoczesnapolska.org.pl



KRS: 0000070056
REGON: 017423865
Nr konta: 75 1090 2851 0000 0001 4324 3317

Polityka prywatności i ciasteczka

Jeśli nie oznaczono inaczej, wszystkie teksty są objęte wolną licencją Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach.