CopyCamp 2018: program wystąpień
Dzień 1 (5 października 2018 r.)
11:00-13:00 równoległe warsztaty
- Ochrona wzornictwa, co można chronić, co warto chronić i w jaki sposób (Elżbieta Dobosz, Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej)
- Projekt: Upiór – wprowadzenie i warsztaty dla twórców gier (Łukasz Kozak i Krzysztof Siewicz)
- Utrwalanie świadomości prawa autorskiego przez wykorzystanie gier w edukacji – warsztat w jęz. angielskim (Jane Secker i Chris Morrison)
13:00-13:30 rejestracja uczestników
13:30-15:00 otwarcie konferencji – panel dyskusyjny
Robert Ashcroft (PRS for Music)
Marek Kościkiewicz (artysta i producent)
Anders Lassen (GESAC)
Jarosław Lipszyc (Fundacja Nowoczesna Polska)
Rafał Masny (Abstra)
Marcin Olender (Google)
Jane Secker (City, University of London)
Moderator: Krzysztof Siewicz (Fundacja Nowoczesna Polska)
15:00-15:30 przerwa kawowa
15:30-17:15 I sesja prezentacji
Will Slauter
Wiadomości i prawo kopiowania: historyczna perspektywa obecnych debat
Astor Nummelin Carlberg
Wstępna sekcja dyrektywy UE o prawie autorskim: jak to się stało?
Anna Desponds
#NoweNarracje #StareZasady – uwagi o pracy artystów w przestrzeni cyfrowej
Bernd Justin Jütte
Reforma prawa autorskiego oparta nie tylko o empiryczne dowody
Aleksandra Przegalińska
Przejrzystość interakcji ludzi z botami
Ula Furgał
Nowe prawo dla wydawców prasy: w poszukiwaniu narracji
Joanna Radziszewska
Dozwolony użytek edukacyjny w świetle reformy prawa autorskiego w UE – rzeczywistość i oczekiwania
17:15-17:45 przerwa kawowa
17:45-19:15 II sesja prezentacji
Jane Secker, Chris Morrison
Utrwalanie świadomości prawa autorskiego w praktykach instytucjonalnych: teoria, praktyka i zabawa
Zofia Dziurawiec
Projekt podręcznika do prawa autorskiego dla studentów uczelni artystycznych
Jacek Staniszewski
Widzieć więcej. Wychowawcza rola zasobów archiwalnych w edukacji
Paulina Szczucińska
Wolne podręczniki. Bez haczyków
Włodzimierz Gogołek
Rafinacja Big Data. Nowe źródło informacji
Plamena Popova
Dzielenie się metadanymi: licencje i polityki
19:15 zamknięcie I dnia konferencji
Dzień 2 (6 października 2018 r.)
11:00-13:00 równoległe warsztaty
- Regulacje prawne dotyczące wykorzystania materiałów zdigitalizowanych (Ksenia Kakareko, Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny)
- Autor: projektant / prawo autorskie dla projektantów (Krzysztof Siewicz)
- Spory o pieniądze w branżach IP-driven (Agnieszka Sztoldman, Aleksandra Burda, SMM Legal)
13:00-13:30 rejestracja uczestników
13:30-15:00 I sesja prezentacji
Natalia Dulkowska
Sprzeciw wobec naruszeń praw własności przemysłowej – nowa świadomość społeczno-prawna czy skutek narastających strat ekonomicznych?
Brigitte Vézina
Ograniczanie zawłaszczania kultury w przemyśle mody. Czy prawo autorskie jest rozwiązaniem?
Viola Kuś, Monika Boruta-Żywiczyńska
Twarz zależności
Weronika Bednarska, Maryla Bywalec
Funarty – czy mają swoje prawa w Internecie? I o co w ogóle chodzi ich rysownikom?
Kamil Bechta
Zapach prawa. Granice ochrony prawnoautorskiej na tle orzecznictwa europejskiego
Zuzanna Janin
Szaleństwo Majki Skowron vs Majka z Filmu czyli z telewizji do galerii. Serial telewizyjny jako wideo-instalacja found-footage w galerii sztuki wspólczesnej.
15:00-15:30 przerwa kawowa
15:30-17:15 II sesja prezentacji
Eleonora Rosati
Sądowe zabezpieczenia IP wobec pośredników w UE: 5 zasad i trochę wątpliwości
Zsófia Lehóczki
Przeciwdziałanie „luce wartości” przez prawo krajowe? To czasem działa!
Stephen Wyber
Rozszerzony zbiorowy zarząd: ważny nie tylko dla bibliotek
Beata Sobkow
Regulacja treści w internecie: rozsupływanie splątanej sieci praw o odpowiedzialności pośredników
Ewa Radomska
Polskie dyskursy na temat prawa autorskiego – „solidarność w sieci” czy „populizm prawnoautorski”?
Natalia Mileszyk
Reforma prawa autorskiego – czego brakuje?
Burak Özgen
Łańcuch wartości: problem sprawiedliwości w Internecie i dlaczego powinniśmy to naprawić
17:15-17:45 przerwa kawowa
17:45-18:45 III sesja prezentacji
Wojciech Hardy
„Brak potwierdzenia związku” to nie „potwierdzenie braku związku” – parę słów o błędnej interpretacji „ukrytego” raportu EU w mediach.
Monika Osmańska
Model eksploatacji utworów osieroconych w polskim prawie autorskim. Refleksje powdrożeniowe
Konrad Gliściński
Dozwolony użytek – ograniczenie praw autorskich lub ochrona interesów użytkowników
Luca Guidobaldi
Wdrożenie „dyrektywy Barniera” we Włoszech: koniec ery monopolu, początki nowego rynku oraz wyzwania zarządzania i kontroli praw muzycznych w czasach cyfrowych
Dorota Kutyła
Pieniądz i twórca
18:45-19:00 przerwa kawowa
19:00-19:45 IV sesja prezentacji
Aleksandra Drożdż
Realistyczne oczekiwania. Czy blockchain może przeobrazić branżę kreatywną?
Tomasz Palak
Szanse i zagrożenia wykorzystania blockchain w prawie autorskim
Sebastian Zdrojewski
Blockchain i prawo autorskie: czy technologia to rozwiązanie?
Magdalena Krawczyk, Kuba Gąsiorowski
Ochrona metod biznesowych – wykluczyć czy dopuścić na stulecie polskiego prawa?
19:45 zamknięcie konferencji