CopyCamp
PrawoKultury.pl
Share on Facebook Share on Twitter
  • What?
  • Where?
  • Who?
  • Program
  • Previous editions
  • Contact
  • FAQ
  • pl
Speech proposal Registration
Konrad Gliściński – Wszystkie prawa zastrzeżone
Książka:
Konrad Gliściński – Wszystkie prawa zastrzeżone
Kup na PrawoKultury.pl

Organizatorzy

Partnerzy strategiczni

Workshops

Below we present workshops prepared for this year’s CopyCamp. Free admission, but seats are limited. Please register using a separate form

Termin 5 października, godz. 11:00-13:00
Tytuł warsztatu Ochrona wzornictwa, co można chronić, co warto chronić i w jaki sposób
Opis W trakcie warsztatów zostaną omówione, na konkretnych przykładach, przesłanki zdolności rejestrowej wzorów przemysłowych w oparciu o przepisy krajowe i unijne. Przykłady dobrane są w sposób umożliwiający uczestnikom warsztatów zrozumienie co można skutecznie chronić i jaki jest zakres ochrony wzoru. Omówiona zostanie procedura dokonywania zgłoszeń wzorów w trybie krajowym, unijnym i międzynarodowym.
Prowadzący Elżbieta Dobosz Urząd Patentowy RP
Adresaci / wymagania dla uczestników Projektanci, twórcy, start-upowcy i wszyscy zainteresowani ochroną innowacyjnego wzornictwa. Uczestnicy mogą przedstawić na warsztatach swoje wzory – rozwiązania wizualne ze wszystkich kategorii produktów

Max. liczba uczestników: 20
Termin 5 października, godz. 11:00-13:00
Tytuł warsztatu Projekt : Upiór – wprowadzenie i warsztaty dla twórców gier
Opis Jak odróżnić strzygonia od wieszczego? Jak pozbyć się z chaty odmieńca lub zneutralizować upiora? Jak wytropić zmorę lub uwolnić od klątwy wilkołka? A wreszcie: jak znaleźć niewyczerpane źródła polskich i słowiańskich wierzeń ludowych, które można od razu wykorzystać we własnej kreatywnej pracy?
Projekt : Upiór to pierwsza inicjatywa mająca na celu zebranie polskiej ludowej demonologii przekazanej w źródłach od pierwszych przekazów polskich i łacińskich, przez oświeceniowe pisma polemiczne, romantyczny renesans sił nadprzyrodzonych, aż po klasyków polskiej etnologii XIX i XX wieku.
Projekt to nie tylko próba przywrócenia zapomnianej, odrzucanej i często deformowanej ludowej mitologii i świata wyobraźni obecnego jeszcze kilka pokoleń temu. To także potężna dawka materiałów dla wszelkich działań twórczych: od gier komputerowych, przez ilustracje po scenariusze i fabuły.
Zapowiadane obecnie ułatwienia dla twórców gier promujących polską kulturę czynią z Projektu : Upiór idealne źródło inspiracji i gotowych materiałów dla nowopowstających prac. Dodatkowo wyjątkową zaletą jest status prawny materiałów: wszystkie należą do domeny publicznej, więc można korzystać z nich w dowolny sposób, za darmo i bez ograniczeń.

Zapraszamy na prezentację Projektu : Upiór oraz warsztaty dotyczące korzystania z materiałów z domeny publicznej. Na warsztatach dowiecie się jak legalnie czerpać z domeny publicznej. Będziemy odpowiadali na następujące pytania:
  • Jak odróżnić utwory nieobjęte prawem autorskim od ich współczesnych chronionych opracowań?
  • Czy i w jakim zakresie można czerpać (np. cytować) ze współczesnych interpretacji kultury?
  • Jak pozyskiwać do tzw. „ponownego wykorzystania” zasoby z bibliotek, muzeów i archiwów?
  • Jak chronić własne pomysły na gry lub inne projekty wykorzystujące domenę publiczną?
  • Jaką przyjąć politykę licencyjną i jak zarządzać prawami w projekcie?


Warsztaty odbywają się w ramach współpracy Digital Cultures oraz Copy Camp.
Prowadzący Łukasz Kozak i Krzysztof Siewicz
Adresaci / wymagania dla uczestników

Max. liczba uczestników: 20
Termin 5 października, godz. 11:00-13:00
Tytuł warsztatu Embedding Copyright literacy using games-based learning
Opis In this workshop we’ll share our approach to ‘copyright literacy’ and the two educational resources we developed in the pursuit of finding engaging ways of teaching people about copyright and issues related to open access and scholarly communication. Although workshops and training about copyright are are now relatively common in academic libraries, subjects such as copyright have tended to be more didactic, e.g. describing how the law works, the difference between green and gold open access models or procedures for depositing in institutional repositories. As copyright is now such an important aspect of learning how to use and share information appropriately, we believe active learning or other innovative pedagogies are essential to engaging with academic staff, researchers and the students we support.


We will offer two taster sessions to play Copyright the Card Game, a team based game which explores the relationship between licences and copyright exceptions, and The Publishing Trap which is a board game we designed to teach researchers about their publication choices and the impact of those decisions on their academic careers. Both resources are available to download as open educational resources and feedback suggests these games are highly successful as approaches to embedding copyright literacy.


We’ll share our story about why we developed the games, how they work in practice and the feedback we have received to date. Attendees will consider how they can adapt and incorporate them into their own context. No one ever changed the world through a game, but we’ll consider how these games can be used as part of a wider programme of information literacy and scholarly communication teaching. We’ll also reflect on how the games might be developed in the future.
Prowadzący Jane Secker and Chris Morrison
Adresaci / wymagania dla uczestników The workshop will be conducted in English

Max. number of participants: 20
Termin 6 października, godz. 11:00-13:00
Tytuł warsztatu Regulacje prawne dotyczące wykorzystania materiałów zdigitalizowanych
Opis Zagadnienie digitalizacji zasobów jest od dłuższego czasu przedmiotem dyskusji publicznej. Wiele instytucji posiada wyczerpującą informację odnośnie zakresu materiałów, które mogą zostać przez nie zdigitalizowane oraz zasad dokonywania digitalizacji – samodzielnie lub przez podmioty zewnętrzne. Zasoby zdigitalizowane są coraz szersze i posiadają je najróżniejsze instytucje w Polsce.
Nadal nie jest zbyt powszechna wiedza dotycząca możliwości dalszego korzystania z utworów zdigitalizowanych oraz ich egzemplarzy analogowych. Nie ma jednolitej polityki ponownego wykorzystania zdigitalizowanych zasobów do celów naukowych, badawczych, artystycznych, dydaktycznych etc. Podmioty posiadające liczne zasoby obawiają się odpowiedzialności lub roszczeń związanych z udostępnianiem publicznym lub umożliwieniem korzystania ze zdigitalizowanych zasobów.
W trakcie warsztatu uczestnicy dowiedzą się:
  • Jakie materiały zdigitalizowane można udostępniać dla nieograniczonego grona odbiorców
  • Jakie kategorie materiałów nie mogą być swobodnie udostępniane
  • Kto może korzystać nawet z materiałów niepodlegających szerokiemu udostępnieniu
  • O zasadach korzystania z materiałów do celów naukowych, badawczych, artystycznych etc.
  • Kiedy możliwe jest ponowne wykorzystanie materiałów tzw. reuse i na czym ono polega
  • Kiedy udostępniający materiały podmiot powinien wiedzieć do czego zostanie on wykorzystany
  • Jakie obowiązki lub odpowiedzialność ma podmiot posiadający materiały zdigitalizowane w przypadku udostępniania?
Prowadzący Ksenia Kakareko
Adresaci / wymagania dla uczestników W celu zapewnienia największych korzyści dla uczestników, oczekiwane jest przesłanie wraz ze zgłoszeniem spraw z którymi najczęściej spotykają się pracownicy instytucji posiadającej zdigitalizowane zbiory oraz użytkownicy tych zbiorów.

Max. liczba uczestników: 20
Termin 6 października, godz. 11:00-13:00
Tytuł warsztatu Autor: projektant / prawo autorskie dla projektantów
Opis Na warsztatach wprowadzimy Was w tematykę prawa autorskiego i jego praktyczne aspekty. Omówimy wybrane zagadnienia prawne, bazując na przykładach z pracy projektantów.Będziemy starali się odpowiedzieć na następujące pytania:
  • Jaką przyjąć politykę licencyjną i jak zarządzać prawami w projekcie?
  • Jak negocjować warunki z potencjalnymi klientami aby odpowiedzieć na ich potrzeby i chronić własne pomysły?
  • Czy i w jakim zakresie można tworząc czerpać z innych źródeł?
Prowadzący Krzysztof Siewicz
Adresaci / wymagania dla uczestników Dla kogo: początkujący projektanci, studenci projektowania. Spotkanie wymaga od uczestników aktywnego zaangażowania i pracy w grupach.

Max. liczba uczestników: 20
Termin 6 października, godz. 11:00-13:00
Tytuł warsztatu Spory o pieniądze w branżach IP-driven
Opis Warsztaty omawiają procesowe taktyki ustalania rekompensaty finansowej w razie naruszeń IP, a także obrony przed takimi roszczeniami. Warsztat podzielony jest na 3 części: (i) organizacja procesu i gromadzenie dowodów, (ii) środki procesowe i organizacja pism procesowych (jak dać się zrozumieć sądowi), (iii) prezentacja hipotetycznych scenariuszy naruszeń (jak przekonać sąd). Uczestnicy wcielą się w rolę powodów i pozwanych. Warsztaty omawiają co zrobić, aby zwiększyć szansę sukcesu w sporach o własność intelektualną, jak bronić się przed roszczeniami dotyczącymi naruszeń i korzystać z wolności w ramach domeny publicznej.
Prowadzący dr Agnieszka Sztoldman, Aleksandra Burda, SMM Legal
Adresaci / wymagania dla uczestników Warsztat kierowany jest do organizacji zrzeszających podmioty wykorzystujące prawa własności intelektualnej w swojej działalności oraz indywidulanych przedsiębiorców.

Max. liczba uczestników: 20 osób
Share on Facebook Share on Twitter

Fundacja Nowoczesna Polska

ul. Marszałkowska 84/92 lok. 125
00-514 Warszawa
tel: +48 22 621 30 17
e-mail: fundacja@nowoczesnapolska.org.pl



KRS: 0000070056
REGON: 017423865
Nr konta: 75 1090 2851 0000 0001 4324 3317

Polityka prywatności i ciasteczka

If not explicitly stated otherwise, all texts are licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike free license.