Warsztaty
Poniżej przedstawiamy warsztaty przygotowane na tegoroczną edycję CopyCampu. Wstęp wolny, liczba miejsc ograniczona, prosimy o rejestrację za pomocą osobnego formularza
Termin | 5 października, godz. 11:00-13:00 |
Tytuł warsztatu | Ochrona wzornictwa, co można chronić, co warto chronić i w jaki sposób |
Opis | W trakcie warsztatów zostaną omówione, na konkretnych przykładach, przesłanki zdolności rejestrowej wzorów przemysłowych w oparciu o przepisy krajowe i unijne. Przykłady dobrane są w sposób umożliwiający uczestnikom warsztatów zrozumienie co można skutecznie chronić i jaki jest zakres ochrony wzoru. Omówiona zostanie procedura dokonywania zgłoszeń wzorów w trybie krajowym, unijnym i międzynarodowym. |
Prowadzący | Elżbieta Dobosz Urząd Patentowy RP |
Adresaci / wymagania dla uczestników | Projektanci, twórcy, start-upowcy i wszyscy zainteresowani ochroną innowacyjnego wzornictwa. Uczestnicy mogą przedstawić na warsztatach swoje wzory – rozwiązania wizualne ze wszystkich kategorii produktów Max. liczba uczestników: 20 |
Termin | 5 października, godz. 11:00-13:00 |
Tytuł warsztatu | Projekt : Upiór – wprowadzenie i warsztaty dla twórców gier |
Opis | Jak odróżnić strzygonia od wieszczego? Jak pozbyć się z chaty odmieńca lub zneutralizować upiora? Jak wytropić zmorę lub uwolnić od klątwy wilkołka? A wreszcie: jak znaleźć niewyczerpane źródła polskich i słowiańskich wierzeń ludowych, które można od razu wykorzystać we własnej kreatywnej pracy? Projekt : Upiór to pierwsza inicjatywa mająca na celu zebranie polskiej ludowej demonologii przekazanej w źródłach od pierwszych przekazów polskich i łacińskich, przez oświeceniowe pisma polemiczne, romantyczny renesans sił nadprzyrodzonych, aż po klasyków polskiej etnologii XIX i XX wieku. Projekt to nie tylko próba przywrócenia zapomnianej, odrzucanej i często deformowanej ludowej mitologii i świata wyobraźni obecnego jeszcze kilka pokoleń temu. To także potężna dawka materiałów dla wszelkich działań twórczych: od gier komputerowych, przez ilustracje po scenariusze i fabuły. Zapowiadane obecnie ułatwienia dla twórców gier promujących polską kulturę czynią z Projektu : Upiór idealne źródło inspiracji i gotowych materiałów dla nowopowstających prac. Dodatkowo wyjątkową zaletą jest status prawny materiałów: wszystkie należą do domeny publicznej, więc można korzystać z nich w dowolny sposób, za darmo i bez ograniczeń. Zapraszamy na prezentację Projektu : Upiór oraz warsztaty dotyczące korzystania z materiałów z domeny publicznej. Na warsztatach dowiecie się jak legalnie czerpać z domeny publicznej. Będziemy odpowiadali na następujące pytania:
Warsztaty odbywają się w ramach współpracy Digital Cultures oraz Copy Camp. |
Prowadzący | Łukasz Kozak i Krzysztof Siewicz |
Adresaci / wymagania dla uczestników | Max. liczba uczestników: 20 |
Termin | 5 października, godz. 11:00-13:00 |
Tytuł warsztatu | Embedding Copyright literacy using games-based learning |
Opis | In this workshop we’ll share our approach to ‘copyright literacy’ and the two educational resources we developed in the pursuit of finding engaging ways of teaching people about copyright and issues related to open access and scholarly communication. Although workshops and training about copyright are are now relatively common in academic libraries, subjects such as copyright have tended to be more didactic, e.g. describing how the law works, the difference between green and gold open access models or procedures for depositing in institutional repositories. As copyright is now such an important aspect of learning how to use and share information appropriately, we believe active learning or other innovative pedagogies are essential to engaging with academic staff, researchers and the students we support. We will offer two taster sessions to play Copyright the Card Game, a team based game which explores the relationship between licences and copyright exceptions, and The Publishing Trap which is a board game we designed to teach researchers about their publication choices and the impact of those decisions on their academic careers. Both resources are available to download as open educational resources and feedback suggests these games are highly successful as approaches to embedding copyright literacy. We’ll share our story about why we developed the games, how they work in practice and the feedback we have received to date. Attendees will consider how they can adapt and incorporate them into their own context. No one ever changed the world through a game, but we’ll consider how these games can be used as part of a wider programme of information literacy and scholarly communication teaching. We’ll also reflect on how the games might be developed in the future. |
Prowadzący | Jane Secker and Chris Morrison |
Adresaci / wymagania dla uczestników | The workshop will be conducted in English Max. number of participants: 20 |
Termin | 6 października, godz. 11:00-13:00 |
Tytuł warsztatu | Regulacje prawne dotyczące wykorzystania materiałów zdigitalizowanych |
Opis | Zagadnienie digitalizacji zasobów jest od dłuższego czasu przedmiotem dyskusji publicznej. Wiele instytucji posiada wyczerpującą informację odnośnie zakresu materiałów, które mogą zostać przez nie zdigitalizowane oraz zasad dokonywania digitalizacji – samodzielnie lub przez podmioty zewnętrzne. Zasoby zdigitalizowane są coraz szersze i posiadają je najróżniejsze instytucje w Polsce. Nadal nie jest zbyt powszechna wiedza dotycząca możliwości dalszego korzystania z utworów zdigitalizowanych oraz ich egzemplarzy analogowych. Nie ma jednolitej polityki ponownego wykorzystania zdigitalizowanych zasobów do celów naukowych, badawczych, artystycznych, dydaktycznych etc. Podmioty posiadające liczne zasoby obawiają się odpowiedzialności lub roszczeń związanych z udostępnianiem publicznym lub umożliwieniem korzystania ze zdigitalizowanych zasobów. W trakcie warsztatu uczestnicy dowiedzą się:
|
Prowadzący | Ksenia Kakareko |
Adresaci / wymagania dla uczestników | W celu zapewnienia największych korzyści dla uczestników, oczekiwane jest przesłanie wraz ze zgłoszeniem spraw z którymi najczęściej spotykają się pracownicy instytucji posiadającej zdigitalizowane zbiory oraz użytkownicy tych zbiorów. Max. liczba uczestników: 20 |
Termin | 6 października, godz. 11:00-13:00 |
Tytuł warsztatu | Autor: projektant / prawo autorskie dla projektantów |
Opis | Na warsztatach wprowadzimy Was w tematykę prawa autorskiego i jego praktyczne aspekty. Omówimy wybrane zagadnienia prawne, bazując na przykładach z pracy projektantów.
|
Prowadzący | Krzysztof Siewicz |
Adresaci / wymagania dla uczestników | Dla kogo: początkujący projektanci, studenci projektowania. Spotkanie wymaga od uczestników aktywnego zaangażowania i pracy w grupach. Max. liczba uczestników: 20 |
Termin | 6 października, godz. 11:00-13:00 |
Tytuł warsztatu | Spory o pieniądze w branżach IP-driven |
Opis | Warsztaty omawiają procesowe taktyki ustalania rekompensaty finansowej w razie naruszeń IP, a także obrony przed takimi roszczeniami. Warsztat podzielony jest na 3 części: (i) organizacja procesu i gromadzenie dowodów, (ii) środki procesowe i organizacja pism procesowych (jak dać się zrozumieć sądowi), (iii) prezentacja hipotetycznych scenariuszy naruszeń (jak przekonać sąd). Uczestnicy wcielą się w rolę powodów i pozwanych. Warsztaty omawiają co zrobić, aby zwiększyć szansę sukcesu w sporach o własność intelektualną, jak bronić się przed roszczeniami dotyczącymi naruszeń i korzystać z wolności w ramach domeny publicznej. |
Prowadzący | dr Agnieszka Sztoldman, Aleksandra Burda, SMM Legal |
Adresaci / wymagania dla uczestników | Warsztat kierowany jest do organizacji zrzeszających podmioty wykorzystujące prawa własności intelektualnej w swojej działalności oraz indywidulanych przedsiębiorców. Max. liczba uczestników: 20 osób |